zondag 11 augustus 2013

Na de vakantie productief worden en toch relaxt blijven: zo doe je dat

Fijn om vakantie te hebben.....om weer te beginnen geeft niet iedereen een gelukkig gevoel. De wekker gaat vroeg af, er moet weer veel geregeld worden maar je lichaam en je hersens moeten nog even wennen. Zo ben je al moe bij de gedachte hoe je het allemaal weer voor elkaar gaat krijgen. Wat zal er weer allemaal op je af komen en hoe snel zul je het vakantiegevoel al weer kwijt zijn? Zo starten is natuurlijk een valse start.

Vergelijk het eens met een duurloop. Als ik ga hardlopen heb ik een plan in mijn hoofd: zoveel kilometers wil ik lopen, hoe lang wil ik er over doen, welke route neem ik vandaag. En dan weet ik: eigenlijk heb ik helemaal geen zin. Want het duurt even voordat ik op gang ben met lopen en mijn ritme te pakken heb. Ik moet echt rustig beginnen want als ik te snel van start ga weet ik zeker dat me dat niet lukt. Maar ik ga toch lopen ondanks mijn tegenzin. Want ik weet ook dat als ik dat ritme te pakken heb, ik heerlijk geniet onderweg. En....dat als ik terug kom en ga douchen mij helemaal voldaan voel!

Zo is het ook met weer de draad van het werk oppakken na de vakantie. Stel jezelf een paar doelen voor de eerste dag. Andere doelen parkeer je naar andere dagen of weken. Wees echt lief voor jezelf en leg die lat niet meteen zo hoog. Begin rustig. Laat jezelf even wennen en voel hoe je in de loop van de dag of eerste dagen het ritme oppakt. Aan het einde van de week heb je vast het ritme te pakken en kijk je voldaan terug. Fijn weekend alvast ;) En met nog steeds heerlijk zomerweer dus geniet daar net zo van als in je vakantie!

Ik ben benieuwd hoe jouw eerste week na de vakantie van start is gegaan!

Ga naar www.cursusopameland.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten